Το πρόγραμμα Εκπαίδευση Συνοδών Παράλληλης Στήριξης (διάρκειας 250 ωρών) είναι μοριοδοτούμενο και αξιολογείται ως σημαντικό προσόν κατά τη διαδικασία προσλήψεων Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) στα Τμήματα Παράλληλης Στήριξης (Π/θμιας και Δ/βθμιας Εκπαίδευσης).

Η απόκτηση ενός ισχυρού θεωρητικού και τεχνολογικού background των συμμετεχόντων στις θεματικές ενότητες της συνεκπαίδευσης και παράλληλης στήριξης, της αποκωδικοποίησης της συμπεριφοράς των μαθητών που χρήζουν παράλληλης στήριξης, της ανάπτυξης επικοινωνιακών δεξιοτήτων και αποτελεσματικής συνεργασίας με τους άλλους εμπλεκομένους Φορείς στην Ειδική Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και της επίγνωσης της κείμενης συναφούς, ώστε να μπορούν επιτυχώς να εφαρμόζουν τη διαδικασία εκτίμησης της λειτουργίας της συμπεριφοράς, να διερευνούν τη λειτουργία των προβλημάτων συμπεριφοράς παιδιών και να εφαρμόζουν λειτουργικά εμφανείς και κοινωνικά αποδεκτές παρεμβάσεις, να προλαμβάνουν και / ή να διαχειρίζονται τις κρίσεις άγχους και τις εκρήξεις συμπεριφοράς του μαθητή, αναπτύσσοντας παράλληλα τις κοινωνικές και επικοινωνιακές ικανότητές του.

Το πρόγραμμα (διάρκειας 250 ωρών) μοριοδοτείται στις προκηρύξεις για ΔΣΕΚ, ΔΙΕΚ και αποτελεί σοβαρό συγκριτικό πλεονέκτημα στην εκτίμηση προσόντων για διδασκαλία σε Ι.ΙΕΚ Προσχολικής Ειδικής Αγωγής και άλλες συναφείς δομές εκπαίδευσης (Δημόσιες και Ιδιωτικές).

Σκοπός του προγράμματος είναι η γνωριμία με βασικές έννοιες της Ειδικής Αγωγής, εμβάθυνση στις ιδιαιτερότητες των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και δεξιότητες και η συμβολή της παιδαγωγικής αξιοποίησης των Νέων Τεχνολογιών στην αποτελεσματική ένταξη και ισότιμων ευκαιριών για την εξέλιξη και πρόοδο των μαθητών αυτών.

Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας αποτελεί ένα πεδίο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια, λόγω της αύξησης του αλλόγλωσσου πληθυσμού στην Ελλάδα και των αναγκών γλωσσικής του εκπαίδευσης. Στόχος του σεμιναρίου είναι να εφοδιάσει τους εκπαιδευτικούς με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να μπορούν να διδάξουν την ελληνική γλώσσα σε παιδιά ή ενήλικες (μετανάστες, πρόσφυγες, φοιτητές κ.λπ.), λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες τους. Έμφαση δίνεται σε καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία, στη δημιουργία διδακτικού υλικού και στην αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων, παράλληλα με την απαραίτητη θεωρητική υποστήριξη.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:

  • οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για το συγκεκριμένο θεματικό αντικείμενο.
  • εν ενεργεία διορισμένους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (δάσκαλοι και φιλόλογοι) που έχουν στα σχολεία τους δίγλωσσους μαθητές.
  • φοιτητές ή αποφοίτους παιδαγωγικών τμημάτων και τμημάτων φιλοσοφικής που θα ήθελαν να απασχοληθούν σε τμήματα γλωσσομάθειας.
  • προπτυχιακούς ή/και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων.


To Επιμορφωτικό Πρόγραμμα Κατάρτιση στην Εκπαίδευση Προσφύγων (διάρκειας 250 ωρών) μοριοδοτείται τόσο για εργασία στα Ευρωπαϊκά Σχολεία, όσο και σε Δομές Προσφύγων, Ζητούντων Άσυλο και για την εκπαίδευση Πολιτών Τρίτων Χωρών.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχοντες αναμένεται να είναι ικανοί για να:

  • διδάξουν την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα.
  • γνωρίζουν τις τρέχουσες επιστημονικές εξελίξεις και τη συναφή μεθοδολογία στη διδασκαλία της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
  • αντιμετωπίζουν πρακτικά ζητήματα διδασκαλίας και να διαχειρίζονται την τάξη μεταξύ μαθητών διαφορετικής πολιτισμικής προέλευσης
  • σχεδιάζουν, να οργανώνουν και να αξιολογούν γλωσσικά μαθήματα και εκπαιδευτικό υλικό, για όλους τους μαθητές διαφορετικών καταβολών
  • συνθέτουν σε επιστημονικό επίπεδο δεδομένα και ιδέες
  • προωθούν την ενσυναίσθηση απέναντι σε άλλους που είναι διαφορετικοί
  • προσεγγίζουν μεθοδολογικά σωστά την διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας
  • παρέχουν υπηρεσίες στήριξης και συναισθηματικής ενδυνάμωσης των προσφύγων μαθητών και των οικογενειών τους
  • εξελιχθούν επιστημονικά και να αποκτήσουν ισχυρό εργαλείο στο βιογραφικό και το επιστημονικό τους οπλοστάσιο.

Πιστοποιημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών ενηλίκων διάρκειας 150 ωρών. Απαραίτητο για τη συμμετοχή στις εξετάσεις του ΕΟΠΠΕΠ.

  • Το σεμινάριο οδηγεί κατευθείαν στη διαδικασία των εξετάσεων του ΕΟΠΠΕΠ, για όσους εκπαιδευτές είναι ενταγμένοι στο Εισαγωγικό Μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων ή σε άλλα Μητρώα Εκπαιδευτών (π.χ. ΛΑΕΚ), και δεν διαθέτουν την απαιτούμενη διδακτική εμπειρία σε ενήλικες (150 ώρες). Οπότε, βάση ανακοίνωσης του ΕΟΠΠΕΠ, υποχρεούνται να παρακολουθήσουν ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών, που υλοποιείται από φορέα του δημόσιου ή ευρύτερου δημόσιου τομέα, με διάρκεια τουλάχιστον 100 ώρες
  • Η βεβαίωση ολοκλήρωσης του σεμιναρίου, μοριοδοτείται από Φορείς Δημοσίου και Δια Βίου Μάθησης.